MiLoG zawieszony!!!

Autor: 30 stycznia 2015 MiLoG

Gorąca wiadomość z ostatniej chwili – jak oświadczył na Tweeterze minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz po dzisiejszym spotkaniu w Berlinie z niemiecką minister pracy Andreą Nahles – przepisy ws. płacy minimalnej w Niemczech dot. tranzytu zostały zawieszone i nie będą egzekwowane do czasu rozstrzygnięć unijnych.

Póki co próżno szukać oficjalnego potwierdzenia tej wiadomości czy to na stronie polskiego czy niemieckiego ministerstwa. Trzeba cierpliwie poczekać na więcej szczegółów.

Wiadomość jest o tyle zaskakująca, że jeszcze wczoraj niemiecka minister deklarowała, że przepisy regulujące obowiązującą od początku roku płacę minimalną nie zostaną pomimo krytyki rozmiękczone.

Co to może oznaczać w praktyce?

Jeśli Komisja Europejska nie dopatrzy się niezgodności zapisów MiLoG z prawem unijnym, a strona niemiecka jednocześnie nadal będzie podtrzymywała swoje twarde stanowisko co do ewentualnego złagodzenia przepisów MiLoG (a zakładam, że właśnie tak będzie) – to za jakiś czas temat stosowania niemieckiej płacy minimalnej w stosunku do polskich (i nie tylko) kierowców zawodowych przejeżdżających przez Niemcy powróci i wówczas nie będzie już od niego „ucieczki”.

Nie mniej jednak obecnie należy cieszyć się z przyjętego tymczasowego rozwiązania – gdyż dzięki niemu żadna ze stron nie narazi się na kłopoty prawne za nieprzestrzeganie przepisów MiLoG.

Jest pięknie – nieprawdaż? 🙂

No nie do końca… bo niestety trzeba dodać łyżki dziegciu do beczki miodu (albo odwrotnie) – gdyż zawieszenie stosowania przepisów MiLoG dotyczy jedynie tranzytu… zatem kabotaż oraz transport międzynarodowy nadal pozostają pod regulacjami MiLoG…

Podziel się:

Adam Knopik

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się ze mną: info@adamknopik.com | +49 (0) 1575 1455059

6 komentarzy

  • Transportowy pisze:

    Warto zapytać, czy na stanowisko niemieckie nie wpłynie głos IRU. Jestem bardzo ciekawy co powiedział W. Kosiniak Kamysz, że Niemcy tak szybko zmienili zdanie, czy to jedynie dwugłos różnych niemieckich środowisk w jednej sprawie?

    • Adam Knopik pisze:

      Tego się pewnie nigdy nie dowiemy 🙂

      Natomiast z całą pewnością strona niemiecka będzie twardo walczyła o utrzymanie spójności przepisów MiLoG – bo póki co ustąpiła jedynie na polu, które wzbudzało najwięcej kontrowersji – i to tylko czasowo – do rozstrzygnięcia zagadnienia przed Komisją Europejską…

  • Grzegorz pisze:

    a wie Pan ilu firm transportowych dotyczy ta informacja – strzelam … ponizej JEDNEGO PROCENTA

    slowem kluczowym jest tutaj TRANZYT

    • Adam Knopik pisze:

      Słuszna uwaga, chociaż co do danych procentowych, które podałeś to bym już taki pewny nie był 🙂

      Moim zdaniem wiele mówiąca (i być może kluczowa na przyszłość) jest również wypowiedź niemieckiej minister pracy z dnia poprzedzającego ogłoszenie zawieszenia stosowania MiLoG w odniesieniu do tranzytu – obrazuje ona determinację strony niemieckiej w celu utrzymania obecnego kształtu MiLoG…

  • Transport Wrocław pisze:

    Mój kumpel jeździ w kabotażu i jego szef nic nie robi w tej sprawie. Przecież kabotażu nadal to dotyczy. Ciekawe jaki są kary ?

    • Marek pisze:

      No niestety, kary są dotkliwe za łamanie prawa. Lepiej niech ten szef kumpla się zastanowi. Może Pan Adam posiada dane co do ewentualnych kar?

Napisz komentarz